tag:blogger.com,1999:blog-13174518.post111793565954399530..comments2024-03-20T02:02:47.971+03:30Comments on مخلوق Creature: ویتگنشتاین و معرفت شناسی اصلاح شدهUnknownnoreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-13174518.post-44467887054274992502008-05-08T03:01:00.000+04:302008-05-08T03:01:00.000+04:30نويسنده: Aria سه شنبه، 27 آبان 1382، ساعت 23:20......نويسنده: Aria<BR/> <BR/><BR/>سه شنبه، 27 آبان 1382، ساعت 23:20<BR/><BR/>... امير عزيز. اولا خيلی بيخود کردی که خدا حافظی می کنی. يعنی چه؟. تازه داشتی يه سری حرفهای حساب ميزدی. حالا که قراره به جايی برسه. رتتتتق!. برگرد بيا. لوس بازی را بذار کنار. بعدش هم مجبور نيستی هر روز و هر هفته بنويسی. ميتونی ماهی يه بار حرفاتو بنويسی. خدا حافظـ خدا حافظ!. يعنی چه؟<BR/> <BR/><BR/>E-mail: وارد نشده است<BR/> <BR/><BR/>URL: http://www.jahankhaneh.blogspot.com/<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: سوفيست<BR/> <BR/><BR/>جمعه، 23 آبان 1382، ساعت 1:49<BR/><BR/>برای آره: از همين ايزوتسو يه کتاب جالب به نام ( مفهوم ايمان در کلام اسلامی) با ترجمه خانم (زهرا پورسينا) توسط انتشارات سروش منتشر شده است. پيشنهاد می کنم که مقدمه مصطفی ملکيان بر اين اثر رو بخونی. چون در زمينه همين تصويرهای متفاوت از (ايمان) در قرآن است و به قول نشريه (کيان) يک پروژه تحقیقاتی بسيار جدی و مفصل هم هست.<BR/> <BR/><BR/>E-mail: وارد نشده است<BR/> <BR/><BR/>URL: وارد نشده است<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: آره<BR/> <BR/><BR/>پنجشنبه، 22 آبان 1382، ساعت 20:46<BR/><BR/>سلام. از پاسخت ممنون. معنای لغوی ایمان اعتماد نیست. دست كم من این طور فكر میكنم. اگر عمری باقی بود چیزكی در وبلاگم در این باره خواهم نوشت. اگر هم به سمانتیك ایمان علاقه داری و میخواهی بدانی قرآن ایمان را چه میبیند اتفاقا در این مورد كتاب خوبی هست: خدا و انسان در قرآن نوشتهی توشیهیكو ایزوتسو. كتاب خوبی است. محققانه و با حرفهای تازهیاب. دست كم برای من چنین بود.<BR/> <BR/><BR/>E-mail: arebale@yahoo.com<BR/> <BR/><BR/>URL: arebale.persianblog.com<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: سوفيست<BR/> <BR/><BR/>پنجشنبه، 22 آبان 1382، ساعت 17:11<BR/><BR/>برای اهورا اشون: کاملا با سخنانت موافقم چون خود من تا حدی اين روحيه ارشاد را متاسفانه دارم. البته نسبت به گذشته خيلی بهتر شده ام.<BR/> <BR/><BR/>E-mail: وارد نشده است<BR/> <BR/><BR/>URL: وارد نشده است<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: سوفيست<BR/> <BR/><BR/>پنجشنبه، 22 آبان 1382، ساعت 17:9<BR/><BR/>برای آره: معنای لغوی (ايمان) گويا چيزی جز همان (اعتماد) نباشد. اما تو می توانی اشکال ديگری مطرح کنی و آن اينکه، ايمانی که فيلسوفان غربی از آن سخن می گويند بيشتر ناظر به ايمان مسيحی است و ايمانی که در اسلام طرح شده با آنچه در مسيحيت آمده متفاوت است و لذا قياس احکامی که بر ايمان مسيحی بار شده بر ايمان اسلامی، امری نابجا و به قول تو خبط فرهنگی است. اما جواب من آن است که در خود قرآن هم تصوير واحد و يکدستی از ايمان ارائه نشده است.( کما که از خدا هم تصوير واحدی ارائه نشده است.) گاه به نظر می آيد که انرا معادل يقين می گيرد و گاه چيزی که از جنس اعتماد و نوعی بی يقينی است. رجوع به آياتی که در اين باب وارد شده مويد سخن من می تواند باشد. البته با کمال تاسف در اين باب ( مانند خيلی موضوعات ديگر ) تحقيقات جدی و عميقی صورت نگرفته است. در ضمن سوال تو نه تنها ابلهانه نبود، بلکه کاملا بجا، عالمانه و بسيار هم مهم بود.<BR/> <BR/><BR/>E-mail: وارد نشده است<BR/> <BR/><BR/>URL: وارد نشده است<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: roozbeh<BR/> <BR/><BR/>پنجشنبه، 22 آبان 1382، ساعت 15:28<BR/><BR/>من فکر نميکنم.<BR/> <BR/><BR/>E-mail: moosavi_roozbeh@yahoo.co.uk<BR/> <BR/><BR/>URL: manifest.persianblog.com<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: ارش<BR/> <BR/><BR/>پنجشنبه، 22 آبان 1382، ساعت 5:52<BR/><BR/>سلام. با تایید نظر شما از مولانا کمک میگیریم .هر کسی را سیرتی بنهاده ایم/هر کسی را اصطلاحی داده ایم.بدرود<BR/> <BR/><BR/>E-mail: sarigol20@yahoo.com<BR/> <BR/><BR/>URL: keshtan20.persianblog.com/<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: sepanta<BR/> <BR/><BR/>سه شنبه، 20 آبان 1382، ساعت 19:18<BR/><BR/>اخ نگو داداش که دلم خونه....يک يارويی با ما بحث انداخت (اون شروع کرد)حالا هرچی من دليل و مدرک و سند ميارم اون ميزنه تو سرمون که نه تو اشتباهی تو فلانی....اين مصداق بارز همون پلی.....هست..شاد باشی<BR/> <BR/><BR/>E-mail: sepanta_d@yahoo.com<BR/> <BR/><BR/>URL: shahresokhte.persianblog.com<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: آلاچيق<BR/> <BR/><BR/>دوشنبه، 19 آبان 1382، ساعت 23:7<BR/><BR/>و حالا همين نسل با همين دستان سوخته، آلاچيقی بر پا کرده است تا هر دو هفته يکبار زير سايه اش بنشيند...<BR/> <BR/><BR/>E-mail: info@alacheegh.com<BR/> <BR/><BR/>URL: alacheegh.com<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: رضا<BR/> <BR/><BR/>دوشنبه، 19 آبان 1382، ساعت 15:19<BR/><BR/>سلام!عيد سبز ميلاد دومين آفتاب عدالت امام مجتبي را به شما عزيز فرهيخته شادباش مي گويم و آرزو مي کنم به يمن اين عيد عيدانه نصيب همه گردد.بيماران سلامت يابند و بنديان مخصوصا سياسيان و انديشه وران رهايي يابند و هوا آفتابي و حسني شود.<BR/> <BR/><BR/>E-mail: وارد نشده است<BR/> <BR/><BR/>URL: baniasadi.persianblog.com<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: ammar<BR/> <BR/><BR/>دوشنبه، 19 آبان 1382، ساعت 14:48<BR/><BR/>من فکر ميکنم منظور ويتگنشتاين از شيوه زندگی (البته بهتره نگم منظور اون بهتره بگم به نظر خودم!!)...ارزشهايی هست که هر کس داره با اون نظام ارزشی زندگی ميکنه...من با اين مورد موافق هستم که هر کس فقط با سيستم ارزشی خودش بايد زندگی کنه ولی خوب دليل بر اين نميشه که اين سيستم ارزشی تغيير نکنه.....در واقع نگرش ارزشی به دنيا غير قابل اجتناب هست ولی من فکر ميکنم و هميشه پيش خودم اين طور فکر ميکنم که بايد از قضاوت ارزشی پرهيز کنيم...حداقل در بيان و اعمالمون اين جوری باشه...به هر حال فکر ميکنم که يه کم از موضوع تو هم خارج شد...در ضمن شما از ياد من خارج نميشی...فقط سرم شلوغه..رويکرد فلسفيتون رو به زندگی تحسين ميکنم...سبز باشی.<BR/> <BR/><BR/>E-mail: وارد نشده است<BR/> <BR/><BR/>URL: playmaster.persianblog.com<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: ammar<BR/> <BR/><BR/>دوشنبه، 19 آبان 1382، ساعت 14:38<BR/><BR/>سلام امير عزيز...راستش من که شرمنده هستم...احتمالن بی وفايی از من بوده(از اون صورتها که سرخ ميشه سرش رو پايين ميندازه!!)..عرضم خدمتتون که به خاطر کنکور لامصب هست..خوب دارم برای فوق ميخونم...<BR/> <BR/><BR/>E-mail: وارد نشده است<BR/> <BR/><BR/>URL: playmaster.persianblog.com<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: آره<BR/> <BR/><BR/>دوشنبه، 19 آبان 1382، ساعت 5:32<BR/><BR/>سلام. من یك سوال ابلهانه دارم. چرا آن مفهومی را كه پلنتینجا مطرح میكند به ایمان ترجمه میكنیم؟ فكر نمیكنی معنای لغوی ایمان و نیز معنای ایمانی كه (مثلا) در قرآن آمده است بسیار دور از آن مفهومی است كه ویتگنشتاین و پلنتینجا بررسیش میكنند و به همین دلیل نوعی خلط و بعد هم خبط فرهنگی پیش خواهد آمد؟<BR/> <BR/><BR/>E-mail: arebale@yahoo.com<BR/> <BR/><BR/>URL: arebale.persianblog.com<BR/> [حذف]<BR/><BR/>نويسنده: اهورا اشون<BR/> <BR/><BR/>يكشنبه، 18 آبان 1382، ساعت 22:38<BR/><BR/>درود: منکه فلسفه نمیفهمم؛ امّا اينقدر دريافتهام که حتی طرح برخی ايرادات و سوالات (مثل همان چرا ايمان آوردی؟) برای دستهای از اشخاصِ که استطاعت ذهنی کافی ندارند و با ايمان خود به نوعی آرامش دستيافتهاند، گاه عملی غيرانسانی است؛ چون مايهی سقوط آنان از مرتبهی آرامش میشود. و معمولآ اينرا از باب تذکر به کسانی میگويم که بمحض خواندن يک کتاب و تغيير در عقايد قبلیشان، در صدد ارشاد ديگران برمیآيند! ... کامروا باشی.<BR/> <BR/><BR/>E-mail: ahurashavan@bimax.org<BR/> <BR/><BR/>URL: myth.persianblog.com<BR/> [حذف]Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02805397532103611117noreply@blogger.com