۱۳۸۲ تیر ۳, سه‌شنبه

در نقد شوی تبلیغاتی ادواردو

سه شنبه، 3 تير، 1382

وقتی در تاريخ سه‌شنبه ۱۳خرداد ماه امسال فيلم "ادواردو" رو ديدم، با خودم فکر کردم که آيا سازندگان فيلم توقع دارن که مخاطبان‌شان اين "کليپ تبليغاتی" رو باور کنن؟!
آنچه از رسانه به‌اصطلاح ملی کشور پخش شد، داستان زندگی اين آدم بود به روايت سازندگان فيلم.
اما اينکه اين روايت تا چه حد با واقعيت قضيه مطابقت داره، چیزی ست که بايد با ديده‌ی ترديد در اون نگريست.
بهرحال، از اين وقائع در دنيا زياد اتفاق می‌افته و تبليغات برای بهره‌برداري‌های اينچنينی از آنها فائده‌ای برای عاملان آن نداره.
هر وجدان آگاهی می‌فهمه که اگر داستان "ادواردو" ـ بر فرض صحت اين روايت ـ دردناک است، تراژدی از بين رفتن چندين هزارنفر در برج‌های سازمان تجارت جهانی آمريکا توسط عده‌ای مسلمان به‌مراتب دردناک‌تر است.
مسلمانان اگر هنری دارند بايد سعی کنند برداشتی از اسلام را که موجب پديد آمدن چنين فاجعه‌هائی می‌شود، از ذهن و ضمير هم‌کيشان‌شان بزدايند. (البته اگر اين کار ممکن باشد!)
تازه! اگر خانواده "آنيلی" پسرشون رو بخاطر مسلمان شدنش کشته باشن، بدون اينکه خواسته باشن به حکم ناب "ارتداد" که بر تارک فقه اسلامی چون نگينی می‌درخشد!!! عمل کرده‌اند.
چطور اگر ما مسلمانی را به خاطر مسيحی شدنش بکشيم، کار درستی کرده ايم، اما اگر ديگران همين کار را به خاطر مسلمان شدن يک مسيحی انجام دهند، جنايت بزرگی را مرتکب شده‌اند!!!
در هر صورت، تصور کودکانه‌ای است اگر بانيان اين قضيه گمان کنند که می‌توانند از نمد "ادواردو آنيلی" کلاهی برای مقاصد سياسی-مذهبی خود دست و پا کنند.

۱ نظر:

  1. نويسنده: TakBlogRobot


    سه شنبه، 18 شهريور 1382، ساعت 9:30

    امکانات بیشتر برای وبلاگ شما مثل گذاشتن اهنگ یا گذاشتن ساعت یا لرزاندن وبلاگ و حتی ریزش باران در وبلاگ و امکان فیلتر نظر بازدید کنندگان و امکانات دیگر در تک بلاگ Http://www.TakBlog.Com همین امروز میتوانید وبلاگ جدید خودتان را در تک بلاگ ثبت نام کنید


    E-mail: info@TakBlog.Com


    URL: http://www.takblog.com/
    [حذف]

    نويسنده: zan shargi


    پنجشنبه، 5 تير 1382، ساعت 20:52

    در مورد سياست حرفات درسته ولی در مورد مسيحيت و مسلمانی بحث ديگری داره که وقت ميخواهد و حوصله در ضمن در مورد برجهای امريکا اطلاعاتت کاملا غلط است


    E-mail: وارد نشده است


    URL: وارد نشده است
    [حذف]

    نويسنده: مست هشیار


    پنجشنبه، 5 تير 1382، ساعت 17:51

    چطور اگر ما مسلمانی را به خاطر مسيحی شدنش بکشيم،کار درستی کرده ايم.اما اگر ديگران همين کار را به خاطر مسلمان شدن يک مسيحی انجام دهند،جنايت بزرگی را مرتکب شده اند!!!!!...............................يه مثال هم بزنی بد نيست


    E-mail: وارد نشده است


    URL: mousavi-ir.persianblog.com
    [حذف]

    پاسخحذف