۱۳۸۲ فروردین ۸, جمعه

اهمیت «کیان»

جمعه، 8 فروردين، 1382

يک خانمی، من رو ازمرحله پرت دونسته، اما اگر تفاوت‌های نشريه "کيان" رو با ساير نشريات فلسفی در نظر بگيريم، داغ من يکی که تازه مي‌شه. از دست دادنش رو به همه علاقمندانش تسليت مي‌گم. ارغنون،پل فيروزه و... هيچکدام در وادی روشنفکری قلم نمی‌زنند. راستش رو بخوايد، "حلقه کيان" من رو به ياد "اصحاب دائرة المعارف" فرانسه می‌انداخت. در مورد اينکه مملکت ما فيلسوف نداره، من با احتياط بيشتری نظر مي‌دم. در کشور ما که بجای ترويج انديشه فلسفی، کلاسهای مداحی تبليغ مي‌کنن (در حالی که در ساير کشورها نشريات فلسفی برای گروه سنی کودکان هم منتشر می‌شه) نبايد خيلی توقع رشد فلسفه و فیلسوف داشت. اما در همین ایران عوام‌زده ما: سید جواد طباطبائی (که الان مقیم فرانسه هست) داریوش شایگان (گویا این یکی هم فرانسه هست) مصطفی ملکیان (این یکی خیلی دوست نداره مطرحش کنن) مراد فرهادپور، رامين جهانبگلو، بابک احمدی، سروش و... وجود دارن. البته من فقط فيلسوفانی رو نام بردم که در وادی روشنفکری مطرح هستند (به تعبیری بیشتر مدرن اند.) و الا اينا هم فيلسوفن: سيد حسين نصر، سهراب علوی‌نيا، محمد رضا ريخته‌گران، غلامرضا اعوانی، ابراهيم دينانی و... بهرحال اگر کسی در کشور ما دنبال کواين، کانت، هيوم يا فوئرباخ می‌گرده انتظار بی‌خودی داره و بهتره خودش رو خسته نکنه!!!!!!!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر