۱۳۸۴ بهمن ۱۸, سه‌شنبه

ابراهیم با گل سرخ

نخست وزیر لبنان: "اين اعتراض‌هاى خشونت‌آميز هيچ ارتباطى با اسلام ندارند؛ زيرا اخلال در نظم از نظر دين اسلام نيز مردود است."
دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی: "واكنش‌هاى افراطى، عبور از اقدامات مسالمت‌آميز دموكراتيك است و اين اقدامات براى به‌تصوير كشيدن چهره‌ی حقيقى اسلام مضر، مخرب و خطرناك است." +

این متمشیان امور اسلام و مسلمانی فراموش کرده‌اند که اولین رفتار غیر دموکراتیک و برهم زننده‌ی نظم را "ابراهیم" (نیای هر سه دین سامی) با شکستن بت‌های بابل مرتکب شد.
آیا در اولتیماتوم چهار ماهه‌ی محمد به مشرکان پس از فتح مکه که یا به اسلام ایمان بیاورید یا امان از شما برداشته خواهد شد، نشانی از تساهل و تسامح و یا روحیه‌ی دموکراتیک می‌توان دید؟!
چهار ماه طول نکشید که تمام جزیرة‌العرب اسلام آوردند اما به چه طریقی؟!
آیا کسانی که مدعی هستند در اسلام، ایمان باید بدون اجبار باشد، برای این رفتار غیر مسالمت‌آمیز محمد توجیهی دارند؟
آنانکه ادعا می‌کنند چهره‌ی دین ابراهیم سرشار از تساهل و دموکراسی هست، باید تاریخ ادیان ابراهیمی را از نو بنویسند و این بار تبر و شمشیر را از ابراهیم و محمد بگیرند و به‌جای آن یک شاخه گل سرخ به‌دست‌شان دهند تا به این طریق تراژدیِ Archetype (سرنمون)های سامی را به کمدی بدل سازند.

۳ نظر:

  1. هدفم دفاع از كسي نيست چون شناخت زيادي هم ندارم اما فكر نمي كني گاه بعضي انسانها صلاح خودشون رو نمي دونند و بايد بنا به اقتضاي اون زمان به زور چيزي رو بهشون تفهيم كرد و بالاخره با گذشت زمان پي به اون مصلحت ببرن( اونم اعراب جاهليت)...؟!

    پاسخحذف
  2. مر یم جان!
    اول اینکه حقیقت علی الفرض موجود در دین اسلام یا در قلب مشرکان مکه پذیرفته شده بود یا نشده بود، اگر پذیرفته بودند که اجبار دیگر معنی ندارد و اگر نپذیرفته بودند، مطمئنا تحمیل این حقیقت به زور تهدید و ارعاب نیز اثری که ندارد هیچ بلکه این نحوه ی پیام رسانی و حقیقت گستری جز نتیجه ی معکوس نخواهد داد.
    در واقع محمد در این رفتار تنها به مصالح سیاسی جامعه ی نوپای مسلمانان نظر داشت نه مصلحت مشرکانی که با گذشت بیش از دو دهه از دعوت محمد، همچنان از پذیرش دین او سرباز می زدند.
    دوم هم آنکه در جاهلی بودن اعراب عصر پیامبر زیاد اغراق کرده اند.

    پاسخحذف
  3. در جواب مریم:
    به نظر من هم خوب بودن اجباری نیست .در ضمن اگر این اعتقاد که اسلام با وارد شدن بین همه ی اعراب از مسیر اصلی خارج شد و به انحراف رفت یعنی با ارعاب ضد خودش کار کرد.
    fatemeh335[at]yahoo[.]com

    پاسخحذف