۱۳۸۲ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

اثرپذیری من از ملکیان

چهارشنبه، 10 اردیبهشت، 1382

يک چيزی می‌خوام بگم، که اگر مطرحش نکنم دچار عذاب وجدان می‌شم: هر کس با انديشه‌های "مصطفي ملکيان" آشنا باشه و وبلاگ من رو هم بخونه، بخوبی می‌فهمه که من تا چه حد تحت تاثير انديشه‌های اين متفکر نسبتا گمنام کشورمون هستم. اصل آشنائی و علاقمندی من به فلسفه، با مطالعه آثار اون شروع شد. البته از ملکيان به خاطر وسواس بيش از حد خودش، هيچ اثر مکتوبی منتشر نشده (بجز يکی: راهی به رهائی، نشر نگاه معاصر). انديشه‌ها و آثارش بيشتر در قالب جزوات در ميان علاقمندان به اين مباحث دست به دست می‌شه. آشنائی با اين آدم زندگی من رو "زير و رو" کرد! مطالعات و تحقيقات اين آدم سير نجومی داره. انسانی شريف با نگاهی فوق‌العاده نافذ (کسانی که از نزديک با اون حشر و نشر دارن، خوب می‌فهمن که من چی می‌گم). ملکيان کسی هست که بر سر احقاق حق از يک دانشجو، از دوره دکتری انصراف می‌ده. اما الان ده‌ها پايان‌نامه دکتری با هدايت و نظارت او به مرحله دفاع می‌رسه. الان در ميان روشنفکران وطنی به نظر من حرف اول رو می‌زنه. اگر خواستيد درباره "ملکیان" بيش‌تر بشنويد و با برخی آثار و تفکراتش آشنا بشيد، می‌تونيد در نمايشگاه کتاب امسال، سری به غرفه نشر "نگاه معاصر" بزنيد.

۱ نظر:

  1. نويسنده: seyyed asgharmohammadi mosavi


    يكشنبه، 12 تير 1384، ساعت 10:8

    salam agha seyyed tanha shoma nistid ke tahte tasre ostad malekian hastid. dar in haft sli ke ostad ra mishenasam khodam shahed boodeham ke che javanhayee be andishehaye ostad alaghe neshan dadehand. nemidanam aya ba ostad face to face sohbat kardeid? hatman in kar ra bekonid


    E-mail: mohammadi_413@yahoo.com


    URL: وارد نشده است
    [حذف]

    نويسنده: ashil


    يكشنبه، 14 اردىبهشت 1382، ساعت 0:51

    سلام مارا به استاد برسان....


    E-mail: ashil_s@yahoo.com


    URL: وارد نشده است
    [حذف]

    پاسخحذف