۱۳۹۱ تیر ۲۷, سه‌شنبه

دست نگه دارید!

ارتشِ مصر (و به‌تبعِ آن، دادگاهِ عالیِ قانونِ اساسی) چه بسا در پیِ بر جا نگه داشتنِ ستون‌پایه‌های دیکتاتوریِ پیشین باشند، اما به یاد داشته باشیم که یگانه ضامنِ واقعاً موجود برای از میان نرفتنِ آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی در وضعیتِ کنونی اند... «و فرعون به مصریان گفت: بترسید از روزی که دخترانِ‌تان در خُردسالی ختنه شوند و در نوجوانی برقع‌پوش»

۴ نظر:

  1. فرعون و نمرود و کسری (که مظهر بدی بودند) از این حرف های ِ نامربوط زیاد می زدند، اما خوشبختانه پیامبران ِ اولوالعزم الاهی (به خصوص ته تغاری شون) تشریف فرما شدند و همه ی ما را سعادتمند کردند، آنهم چه کردنی.

    پاسخحذف
  2. in ra bash ey marde nikou:

    http://www.iran-emrooz.net/index.php/think/more/39039/

    پاسخحذف
  3. امير جان،

    جناب اشكورى در گفتگويى، به جزوه اى با عنوان "گريز معنوى" از جناب ملكيان اشاره كرده اند:

    اگر نقادی را مهم‌ترین ویژگی روشن‌فکری بدانیم، روشن‌فکری دینی را که به هر حال به تعبد معتقد است و خط قرمزهایی در حوزه نقد دارد، چه‌طور تعریف می‌کنید ؟

    خب ببینید این‌جا یک سوالی مطرح است که اساسا روشن‌فکری دینی به معنای چیست ؟ و آیا اصلا این مفهوم پارادوکسیکال و متناقض نیست ؟ به‌علاوه در این زمان عده‌ی زیادی هستند که نام روشن‌فکر دینی را یدک می‌کشند، اما شاید اصلا در تعریف ما قرار نگیرند. یکی آقای ملکیان. آقای ملکیان را قبلا به عنوان روشن‌فکر دینی می‌شناختیم، اما وقتی این جزوه‌ی آخر ایشان را خواندم با نام «گریز معنوی»، دیدم اساسا ایشان نمی‌توانند مذهبی باشند، چه برسد به روشن‌فکر مذهبی.

    منبع: http://fka.blogfa.com/post-128.aspx

    آيا شما به اين جزوه دسترسى داريد؟ چگونه مى توان اين جزوه را تهيه كرد؟

    با سپاس فراوان
    آرش

    پاسخحذف
  4. سلام آرش جان!
    من چند سالی ست که دیگر پیگیرِ نوشته‌ها و مطالبِ ملکیان نیستم... راستش دوستانَ‌م نیز کمابیش وضعیتی مانندِ خودم دارند... نامِ جزوه‌ی «گریزِ معنوی» را نشنیده بودم اما از دیگر نوشتارهای او هم می‌شد فهمید که نمی‌تواند مذهبی باشد؛ به‌ویژه در معنایی که مطلوبِ کسی چون اشکوری است.

    پاسخحذف