ه‍.ش. ۱۳۸۲ مهر ۱۲, شنبه

شنبه، 12 مهر، 1382

در "نااميدی" معصوميتی است که در "غربت" انسان‌ها معنی می‌دهد. و "غربت" والاترين پاسخ به ابهامی که در "بودن" من و تو نهفته است. از "مخلوق" بودن، احساس خوبی ندارم!

۱ نظر:

  1. نويسنده: من خودمم


    دوشنبه، 24 بهمن 1384، ساعت 22:46

    وبلاگ جدیدیت که مخلوقه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    E-mail: وارد نشده است


    URL: وارد نشده است
    [حذف]

    نويسنده: nima


    سه شنبه، 15 مهر 1382، ساعت 20:45

    احساس بد مخلوق بودن را با لذت خلق از ياد ميبرم در حالی که پندار مخلوق بودنم دروغی بزرگ مينمايد. غربتم در حضور ديگران بروز ميکند و اين سوال که اگر از روز اول تنها در جزيره ای بودم ايا مفهوم نا اميدی را ميشناختم از ذهنم بيرون نمي رود. ابهام بودن من و تو همچنان باقيست.


    E-mail: nima_log@yahoo.com


    URL: nimada.blogspot.com/
    [حذف]

    نويسنده: Aria


    دوشنبه، 14 مهر 1382، ساعت 19:37

    .... ( ۲ ) -..... اين اصطلاح فيلسوف دين که تو می گويی برای من مبهم است. البته نوعی فسفه دين داريم که متفکران روس از بيشتازان آن هستند. يعنی ملغمه ای از نيهيليسم و فلسفه و مذهب. تو بايستی در کاربست مفاهيم و کلمات، صف آرايی فکری خودت را با ديگران نشان دهی. گفتن اينکه ايمان، رهائيست برای من بی معناست؛ زيرا بوی رستگاری از آن به مشامم می رسد و همان ايمانيست که در مذاهب و ايدئولوژيها حرفش می باشد.///


    E-mail: وارد نشده است


    URL: http://www.jahankhaneh.blogspot.com/
    [حذف]

    نويسنده: Aria


    دوشنبه، 14 مهر 1382، ساعت 19:32

    .... ( ۱ )- امير عزيز. من منظور تو را از » ايمان « نمی فهمم. خواهش می کنم دقيقا توضيح بده که در تحت لوای اين کلمه، .حه .حيزی خودت می فهمی؛ نه اينکه ديگران .حه .حيزی گفته اند. در ضمن برای من روشن کن که تفاوت ايمان تو با ايمان در مذاهب و ايدئولوژيها .حيست؟. ديگه اينکه منظورت از فيلسوف دين .حيست؟. آيا تئولوگها را می گويی؟. کسی که تئولوگ است که ديگه فيلسوف نيست يا بر عکس. ما معمولا بژوهشگران مذاهب داريم و تئولوژ داريم و فيلسوف......


    E-mail: وارد نشده است


    URL: http://www.jahankhaneh.blogspot.com/
    [حذف]

    نويسنده: ammar


    يكشنبه، 13 مهر 1382، ساعت 16:57

    سلام.ميبينم که شما برخلاف من و خيلی های ديگه هنوز اکتيو هستی.(چشت نزنم.از اون صورتها که نيشش بازه) اين نوشته آخرين خيلی تامل برانگيزه.خيلی لذت بردم.مخصوصن آخرين جمله.سبز باشی.


    E-mail: وارد نشده است


    URL: playmaster.persianblog.com
    [حذف]

    نويسنده: اميلدان


    يكشنبه، 13 مهر 1382، ساعت 13:39

    درود بر تو راستش عرفان٬ دين٬ تاريخ و فلسفه موضوعات مورد علاقه من هستند . چه كتابهايي را پيشنهاد ميكني. شاد باش و پاينده


    E-mail: وارد نشده است


    URL: amildan.blogsky.com
    [حذف]

    نويسنده: زهرخند


    شنبه، 12 مهر 1382، ساعت 22:53

    ...اومدم یه جوابی بهت بدم...دیدم یه چیزی نوشتی که خودش کافیه...آخه مرد حسابی ما این وسط چیکاره بیدیم! غیر از ناظر...اوون اصلاح دینی هم تو سرشون بخوره..وقتی دین رو منهدم میکنن..البته این یکی انصافا خدمت بزرگی بود..از حق نگذرم...سوفیست جان...حیران میبنمت... همین طوریم باید باشه...درستی ...سر جا.


    E-mail: وارد نشده است


    URL: ostorlab.persianblog.com
    [حذف]

    نويسنده: ارفئوس


    شنبه، 12 مهر 1382، ساعت 21:48

    تو که ديگه از قماش خودمی/


    E-mail: orfeoose@yahoo.com


    URL: orfeoos.persianblog.com
    [حذف]

    پاسخحذف