۱۳۸۴ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

بهمون ياد دادن غرايز، احساسات و عواطف خودمون رو سرکوب کنيم. بهمون ياد دادن که ادای ناتوانان جنسی رو در بياريم... ادای پارسايان و زاهدان.
بهمون ياد دادن که حس‌هامون رو توی پستوهای ذهن و روح‌مون قايم کنيم تا برای هميشه دفن بشن. بهمون ياد دادن که با زندگی و با شورهای درون‌مون بجنگيم و زهرآگين‌ترين نگاه رو به غريزه‌های خودمون داشته باشيم.
بهمون ياد دادن که خودمون نباشيم و مانند ابلهان زندگی کنيم... مانند کسانی که با شورهای زندگی جنگيدند به‌سودای زندگی جاودانه.

۵ نظر:

  1. جنگ رو تاييد نمي كنم .حتي اونهايي هم كه سوداي زندگي جاويد داشته و دارند،با غريزشون نجنگيدند،آگاه بودند به گذرا بودن اون ،نگاه كردند ولي غرق نكردند خودشونو....

    پاسخحذف
  2. برای bhakti :
    کسانی بوده اند که با زندگی جنگیدند به سودای زندگی جاودانه و این ستیز با حسانیت رو تبدیل کردند به یک سنت شوم با اسمهای مستعاری از قبیل دین و اخلاق.
    البته همونطور که گفتی کسانی هم بوده اند و هستند که به زندگی جاوید باور داشتند اما این باور در تضاد با انسان بودنشون قرار نگرفت و به قول تو بزرگیشون در این بود که نگاه عمیقتری به حس هاشون داشتند...
    من هم این حرفت رو قبول دارم...
    اگر بشه به حس ها ( بدون سرکوب یا انکار کردنشون ) نگاه روحانی داشت ( روحانی کردن حس ها )، اونموقع در حسانیت غرق میشی ولی ذره ای از روحانیت وجودت کم نمیشه.
    مگه نه؟!

    پاسخحذف
  3. راستي تو اين سخنراني جديد ملکيان رو خوندي که گفته به روايت تاريخ ايرانيها ۱۲ بار دينشون رو تغيير دادن .. سنديت تاريخيش کجاست ؟

    پاسخحذف
  4. كاملا باهات موافقم كه :اگر بشه به حس ها ( بدون سرکوب یا انکار کردنشون ) نگاه روحانی داشت ( روحانی کردن حس ها )، اونموقع در حسانیت غرق میشی ولی ذره ای از روحانیت وجودت کم نمیشه. :)

    پاسخحذف