۱۳۹۳ مرداد ۲, پنجشنبه

انجمن ملایان

صرفاً جهت تذکار و خالی نبودن عریضه عرض می‌کنم:
چرا دولت حسن روحانی (موسوم به «تدبیر و امید») به ریاست نابجای خسروپناه بر «انجمن حکمت و فلسفه» پایان نمی‌دهد و او را برکنار نمی‌کند؟ تصدی‌گری عبدالحسین خان بر آن انجمن سابق و موسسه‌ی پژوهشی فعلی هیچ کم از حکومت صدرالدین شریعتی بر دانشگاه علامه ندارد. برکناری دومی (به‌درستی) با سوت و کف همراه بود اما گویا برای خلع اولی حتی تقاضایی هم در کار نیست. کاری به این پرسش ندارم که آیا با این عزل و نصب‌ها به‌راستی چیزی تغییر می‌کند یا خیر. اما انتصاب آن آدم بر این انجمن هیچ چیز جز دهن‌کجی به اهل فلسفه نبود (اعوانی با همه‌ی سرسپردگی‌اش دست‌کم سوادی داشت و عزم اندکی برای حفظ شأن علمی دم و دستگاه‌ش. پر واضح است که هیچ‌یک از این دو ویژگی را حاج آقای مذکور ندارد).

۳ نظر:

  1. واقعه چه توقعی داری!. مرد حسابی، در مملکتی که همه کاره اش خامنه ای و اعوان و انصار و شرکا باشن و سپاهش نیز بساز و بفروش و معامله چی، اونوقت از انجمن مثلا بی فلسفه اش، طالب فلسفه گردان آبرومند هستی. ولایت فقیه و فلسفه!؟ جل الخالق! دلت خوشه بابا و هنوز در فضای گرگ و میشی می پلکی! و لابد به خودت دلداری میدی که شاید از توهم تدبیر و امید، نوزادی معقول به دنیا بیاد. به به!.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ((((:
      نه به جان شما! همینجور از سر بیکاری چیزی نوشتم وگرنه تکلیف در و پاشنه و نحوه‌ی چرخش سی و پنج ساله‌اش بر اینجانب روشن است.

      حذف
    2. از سر بیکاری چیزی مینویسی یا از سر شکم سیری؟!

      حالا خوبه تکلیفت روشن و وگرنه که...

      حذف